Trudno nadać tytuł tak ciężkiemu tematowi, po prostu wejdź, zobacz, przeczytaj, skomentuj ?

października 03, 2013

Project Unbreakable. Chyba jeden z cięższych tematów, ale jak strasznie ważny i istotny. Project Unbreakable to blog prowadzony przez Grace Brown, która publikuje zdjęcia ofiar - kobiet przemocy seksualnej. Zaczęła to robić gdy miała 19 lat i jak do tej pory zrobiła ponad 2 tyś. zdjęć, na których ofiary przemocy seksualnej prezentują na kartach słowa, które usłyszały od swoich oprawców tuż przed. To słowa ich oprawców, którymi często są członkowie rodziny, policjanci, ...Zapytamy po co to robi, w odpowiedzi usłyszec możemy słowa Grace Brown:
" Robię to po to, by uświadomić ludziom, jak wiele złego może wyrządzić gwałt. Chcę też, by ofiary przemocy seksualnej mogły wyrzucić z siebie złość poprzez udział w akcji"
Misją projektu jest zwiększenie świadomości na temat przemocy seksualnej i zachęcić ofiary do aktu uzdrowienia poprzez sztukę.
A jakie są moje odczucia co do Project Unbreakable ? Jestem rozdarta sam projekt w sobie podoba mi się, jest niezwykły, przedstawia nam bardzo ważny, trudny, ciężki temat, wywołuje ogromne emocje, oglądając go, czytając oczy robią się lekko wilgotne, a w gardle pojawia się kluska, w naszej pamięci zapadnię na długo być może na zawsze. Ale z drugiej strony projekt mi się nie podoba, bo wolałabym, aby ten problem nie istniał, nie był obecny, by kobiety na całym świecie nie musiały chować głowy za kartką papieru, by nie musiały niemym krzykiem przedstawiać nam swojej bolesnej historii, by nie musiały w ten sposób wołać o pomoc, zwracać uwagę na tak waży problem, działać w ten sposób na rzecz innych potencjalnych ofiar.

A jakie są Wasze odczucia.
Zapraszam na stronę Project Unbreakable, Projekt Niezniszczalni

"Staram się jedynie pokazać ci, jak bardzo cię kocham"

"Jest już owłosiona?"
Kiedy nie odpowiedziałam, postanowił sam sprawdzić. Miałam 11 lat.

 

Szczypta o Mnie

Może Cię zainteresować również

7 komentarze

  1. Bardzo ważny temat, uważam że potrzebne są tego typu inicjatywy...smutno mi, że takie rzeczy dzieją się na świecie :(

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam, widziałam te zdjecia...i nie potrafie zrozumieć tego okrucieństwa.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wg mnie akcja jest dobra. Otwiera oczy na zjawisko przemocy seksulanej. Ja widziałam jeszcze takie zdjęcia z mężczyznami, którzy doświadczyli przemocy seksualnej... Więc dobre, bo uświadamia, że problem dotyczy nie tylko kobiet.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspolczuje tym kobietom. Juz do konca zycia beda 'skrzywdzone' :(

    OdpowiedzUsuń
  5. Ważny temat i dobrze że poruszany. To się dzieje i nie można tego zamiatać pod dywan...

    OdpowiedzUsuń
  6. brrryyy ja sie boje o tym myslec, poralizuje mnie!

    OdpowiedzUsuń
  7. Niesamowita akcja, te kobiety muszą mieć sporą odwagę żeby zgodzić się pozować do tych zdjęć. Podziw i ogromne współczucie dla nich

    OdpowiedzUsuń

Skoro już do mnie zawitałeś, miło będzie jak zostawisz ślad po sobie.
Chętnie poznam Twoją opinię.

Flickr Images