30 miesięczna Nusia

września 20, 2017

Nasza Nusia skończyła 30 miesiąc swojego życia (28 miesiąc korygowany) 17.03.2015-17.09.2017


  • waga 11,5 kg
  • wzrosty 79 cm
  • ubranka nosimy w rozmiarze 86 cm pojedyncze sztuki 92 cm
  • pieluszka na noc co raz częściej jest such to samo tyczy się spania po południu

 

Umiejętności 30 miesiąca|:


  • mowa ciągle posuwa się do przodu i z kolejnym miesiącem doszły nowe słówka, co raz więcej powtarza słów
  1. majo-masło      
  2. ojo mama- odejdź mama         
  3. pojawia się tyle nowych słówek, a jak przyjdzie co do czego by je wypisać Wam to w głowie pustka :( chyba muszę zacząć zapisywać   
  4. taptol-traktor
  5. toi-stoi
  6. tam
  7. de-gdzie                        
  • przed naszym urlopem największe osiągnięcie tego miesiąca to UWAGA samodzielne zasypianie w łóżku, wprowadziłam metodę małych kroczków, przed spaniem był czas na tulenie, mizianie, całowanie, potem następowała część wybierania trofeów do spania, a wśród nich znalazły się książeczki, telefon, lalka...następnie tłumaczyłam gdzie będzie mama kiedy Nusia będzie zasypiać, że będę gotować w kuchni obiadek i cokolwiek będzie się dziać ma mnie wołać mamo, a ja zaraz przybiegnę, oczywiście zaraz jak opuściłam pokój był wrzask, krzycz i płacz, odzywając się, że jestem uspakajała się jednak na krótka chwilę, musiałam wejść i pojawić się, pogłaskać zapewnić, że jestem, z czasem ilość wejść się zmniejszała, aż wypracowaliśmy moment jednego może dwóch wejść i z godzinnego zasypiania zrobiło się kilkunasto minutowe, jednak po wakacjach wszystko wróciło na stary tor znów to samo :(
  • po naszym urlopie również pojawił się płacz gdy ją odprowadzamy do żłobka
  • hitem minionego miesiąca była bezgraniczna miłość do morskich kąpieli i do zabaw w piasku na plaży, na urlopie to był dla niej raj na ziemi mogła siedzieć cały dzień na zmianę w wodzie i na piasku
  • śpiewa swoje pierwsze piosenki i po melodii zapewniam Cię, że domyślisz się co śpiewa
  • w minionym miesiącu pojawiło się dobitne eksponowanie jej zdania, jeśli z czymś się nie zgadza potrafi położyć się na ziemi walić nogami w podłogę i płakać oraz krzyczeć i w żadnym wypadku nie waż się jej wtedy dotykać bo gryzie, drapie i jest jeszcze gorzej musi jej po prostu przejść
  • w tym miesiącu furorę robi rysowanie kółek na papierze
  • jest co raz bardziej samodzielna sama myje rączki, sama się rozbiera wciąż ma problemy z górną częścią garderoby

W swoim 30 miesiącu życia byłam:

  • na wakacjach w dalekiej ciepłej Grecji, a dokładnie na Zakynthos


Pozdrawiam Szczypta o Mnie  

Może Cię zainteresować również

0 komentarze

Skoro już do mnie zawitałeś, miło będzie jak zostawisz ślad po sobie.
Chętnie poznam Twoją opinię.

Flickr Images