środa, 10 maja 2017

W maju jak w gaju

Maj to piąty miesiąc roku, przez wielu uznawany za najpiękniejszy miesiąc roku.



Przyroda budzi się do życia. Zaczynają kwitnąć kasztany, kwiaty, drzewa się zielenią, ptaki śpiewają, pogoda sprzyja spacerom i grillowaniu, majowe promyki słońca chętnie zaglądają do okna i rozpalają nasze zziębnięte policzki po zimie.

Ale w tym roku maj płata nam figle. 


Po raz pierwszy odkąd sięgam pamięcią kasztany na matury u mnie nie zakwitły. Spacery tylko z musu, bo chłodna, wietrzna i deszczowa pogoda nie zachęca. Do tego w domu piec powinien być dawno wyłączony, a on wciąż woła o więcej ekogroszku ( a w sklepach uwierzcie bądź nie ale są trudności z jego kupnem ) by móc ogrzać nasze 4 ściany. Mimo, że dzień dłuższy to przygnębiająca aura nie zachęca do wspólnego grillowania, a jedynie do siedzenia pod ciepłym kocem z kubkiem herbaty.

Maj uwielbiam. To miesiąc moich urodzin zawsze gdy się pojawiał uśmiech wskakiwał na moją twarz, bo w końcu można było wyskoczyć w krótkim rękawku, zjeść lody i biegać do wieczora po dworze. A dziś maj wpędza mnie w co raz większą depresję. Na poranną pogodę ze szronem na trawie i oknach nie mam ochoty i siły już patrzeć. Na wciąganie codziennie na siebie grubego sweterka, spodni, kozaków i zimowej kurtki z szalikiem i rękawiczkami mam już serdecznie dość.

Ja się do cholery pytam gdzie, się podziewa wiosna, gdzie się podziało ciepłe wiosenne słońce, kto do u licha je zabrał !!!!



16 komentarzy:

  1. Nie denerwuj sie. Sprawdz pogode - slonce Nas opuszcza za dwa dni I wraca do Was.
    P.S taka pogode jak Wy teraz my mamy 3/4 roku :-)
    Glowa do gory.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miniu staram się naprawdę nie narzekać na pogodę, ale wiosna tego roku mnie krótko mówiąc rozczarowała, zdołowała i wypompowała.

      Usuń
    2. Nie martw sie- zaraz wiosna wroci. Rok temu jak przylecielismy 8 maja do Pl to bylo 24 'C , a rok pozniej snieg I deszcs I mroz. Phi.. to mi globalne ocieplenie ...

      Usuń
    3. Szczypta - cos narzekalas na pogode. Bo sprawdzam, a dzisiaj Lodz oblana sloncem I 19'C na termometrze
      Maruda :-)

      Usuń
    4. Tak zgadza się Miniu w końcu mamy słońce i ciepło, choć poniedziałek przywitał nas deszczem, ale weekend był cudowny.

      Usuń
  2. 10 lat temu pewna ceniona Pani prof. powiedziała że za jakiś czas lata będa zimne i mokre,wtedy wszyscy sie z tego smiali, a dziś wszystko zaczyna się sprawdzac...

    OdpowiedzUsuń
  3. Też maj uwielbiam - słonko świeci, kwiaty na drzewach zakwitają i wszystko jest takie piękne, kolorowe, aż chce się żyć! Niestety nie w tym roku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W tym roku to jest jakaś katastrofalna sytuacja z pogodą oby lato nam wynagrodziło.

      Usuń
  4. No pogoda jest do bani... mega dołująca. Gdyby nie urlop który troszkę dodał mi siły chodziłabym codziennie jak zoomie :/

    OdpowiedzUsuń
  5. No urlop Wasz podczas gdy w PL taka pogoda to jak wygrana na loterii.

    OdpowiedzUsuń
  6. Też się zastanawiam, kiedy będzie w końcu wiosna? Ale cóż, mówią, że taki mamy klimat :) Jakoś to będzie i w końcu pogoda się polepszy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U Ciebie zdecydowanie więcej optymizmu niż u mnie. Choć od wczoraj nieśmiało wychyla się słońce zza chmur i rano na termometrze dziś było 9 stopni, a nie 0.

      Usuń
    2. Ale teraz już mamy tę wyczekaną wiosnę :)

      Usuń
  7. Masakra z tą pogodą. Planując kreację na komunię mojej chrześnicy postawiłam na letnią sukienkę, na szczęście w ostatniej chwili do walizki dorzuciłam sukienkę, w ktorej paroadowałam podczas Bożego Narodzenia :) Nie pamiętam abym kiledykolwiek uczestniczyła w tak zimnej pierwszej komuni. A dzień po naszym wylocie dzowni mama, że śnieg pada. p.s. We Włoszech ponoć nie bylo lepiej podczas naszej nieobecności, ale teraz jest znacznie lepiej.

    OdpowiedzUsuń
  8. Nawet w ciepłych Włoszech maj jak na razie jest taki sobie. Mam już dosyć tej pogody i czekam do lata.

    OdpowiedzUsuń

Skoro już do mnie zawitałeś, miło będzie jak zostawisz ślad po sobie.
Chętnie poznam Twoją opinię.